YouTube son zamanlarda platformda “Premium değilsen reklam izlemek zorundasın.” yaklaşımını benimsemeye başlamıştı. Öyle ki şirketin reklam engelleyicilere yasak getirdiğini görmüştük. Bu tarz uygulamaları kullananların 3 kez tespit edildikten sonra video izlemesini engelliyordu.
Şimdi ise şirketin reklam engelleyicilerin önüne geçme planlarını bir üst seviyeye çıkaracağı öğrenildi. Artık reklam engelleyici kullanmak imkânsız hâle gelecek.
Reklamlar, videoların bir parçası hâline gelecek
YouTube’un planları, sponsorlu bölümleri geçmeyen bir uzantı SponsorBlock’ın geliştiricisi tarafından fark edildi. Geliştirici, platformun sunucu tarafı reklamlar getirmeyi planladığını aktardı.
Peki bu ne demek oluyor? Basitçe anlatacak olursak reklamlar artık cihazınızda izlediğiniz videoların bir parçası olacak. Yani normaldeki gibi ikisi ayrı bir şekilde kullanıcıya ulaşmayacak. Bu mevcut yöntem, reklam engelleyicilerinin araya girmesine olanak tanıyordu. Ancak yeni sistemle birlikte reklam, videonun ayrılamaz bir parçası olacak.
Yeni yöntem, şu anda test aşamasında. Bazı kullanıcılar karşılaştıklarını bildirseler de platformun ne zaman geniş çapta kullanıma sunacağı konusunda bilgi yok. Geldiğinde reklam engelleyicilerin gerçekten de kökünü kazıyabileceğini söylemek mümkün.