Necla DALAN
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne yılda 2 milyon turist geliyor. Bunun 1.2 milyonunu Türk turist. Ülkenin turizm geliri geçen yıl 1.3 milyar dolara yaklaştı. Airbnb ile birlikte 80 bin yatak kapasitesi olan, genelde kumarhanelerle anılan adanın tarihten gastronomiye turizm çeşitliğini anlatmak ve tanıtmak için yeni bir kampanya devreye alındı. Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle hayata geçirilen“Ada Kıbrıs” kampanyasıyla Türkiye’deki hedef kitleye Kuzey Kıbrıs’ın kültürel değerlerinin, ada yaşamının, lezzetlerinin, doğasının tanıtımı hedefleniyor. “Visit & Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive..” kampanyası ise İngiltere ve diğer pazarlarda uygulanacak.
HEDEF TÜRKİYE’DEN DAHA FAZLA TURİST ÇEKMEK
Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak için ülke tanıtımı, destinasyon pazarlaması, markalaşma ve pazarlama konularında deneyimlerini paylaşacak. Bu iş birliği çerçevesinde teknik danışmanlık da sağlanacak.
KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ile buluştuk. Hem kampanyayı hem ada turizmini konuştuk. Turizmde ilk 6 ayda yüzde 40 artış olduğunu anlatan Ataoğlu, ana hedeflerinin Türkiye’den daha fazla turist çekmek olduğunu vurguladı. Türkler’in Yunan adalarına olan ilgisini hatırlattığım Bakan Ataoğlu, “Aynı dili, dini, para birimini kullandığımız bir adadan söz ediyoruz. Tüm uğraşımız anavatandan kardeşlerimizin kendi adaları KKTC’ye gelmelerini sağlamak. Ada Kıbrıs ile Türkiye’ye bu mesajı vermek istiyoruz. Farklı adalara gideceklerine kendi adalarına gelsinler. Kıbrıs Barış Harekatı’nın 50’nci yılını yeni kutladık. Canımızı ortaya koyduğumuz yere sahip çıkmamız lazım” diye konuştu.
Türkiye’ye göre adada fiyatların çok uygun olduğunu hatırlatan Fikri Ataoğlu, şöyle devam etti:
UÇAK BİLETİ FİYATLARI İÇİN GÖRÜŞMELER YAPILIYOR
“Türkiye’de çok seyahat eden insan var ve bize gelsinler istiyoruz. Uçak bilet fiyatlarıyla ilgili THY ve diğer havayolu şirketleriyle görüşüyoruz. Sefer sayıları artırılacak. Şu anda Türkiye’den THY, Pegasus, AJet, Sun Express’in uçuşları var. Yeni şirketler de gelecek. Denizyolu ile ulaşımın artırılması gerekiyor. Almanya, İngiltere, İsrail, İran, Rusya’dan turist geliyor. Biz turist hedefimizin tamamı Türkiye’den gelsin diyoruz ve onun için çalışıyoruz. Ada Kıbrıs iletişim kampanyası ile Kuzey Kıbrıs’ın, Türkiye pazarında imajını yeniden konumlandırmayı, Türkiye’deki hedef kitlenin Kuzey Kıbrıs ziyaret motivasyonunu çeşitlendirmeyi, Türkiye’den Kuzey Kıbrıs’a olan turizm talebinin artırmayı, yaratıcı, ilgi çekici ve özgün bir marka kimliği yaratmayı, Kuzey Kıbrıs’ın eşsiz bir seyahat deneyimi sunan, kültürel öğeleri güçlü, sıcak ve konuksever insanların yaşadığı bir ada ülkesi olarak pazarlamayı hedefledik. Türkiye pazarındaki ziyaretçilerde ilgi uyandıracak, davetkar, yerel ve özgün ürünleri vurgulayan, adalıların konukseverliğini vurgulayan; tarih, kültür, gastronomi gibi ürün çeşitliliğini yansıtan sıcak samimi ve adalı bir tonda kurguladık. Türkiye pazarında Kuzey Kıbrıs ile eşleşen deniz-kum-güneş ve casino algısının dışına çıkarmayı hedefledik.”
OTEL YATIRIMLARI SÜRÜYOR
Tarih, doğa ve gastronomisiyle KKTC’nin önemli bir turizm destinasyonu olduğunu belirten Ataoğlu, “Bu konuda çok iddialıyız. Gastronomimiz çok güçlü. Adanın tamamında turizm yatırımları devam ediyor. İki üç yıl içende beş civarında büyük otel daha devreye girecek. Birkaç yıl içinde yatak sayısı 60 bine ulaşacak. Airbnb daha da büyüyecek” dedi.
Ataoğlu, yeni kampanya ve tanıtımlarla yıl sonunda turizmdeki artışın yüzde 100’e çıkacağını da vurguladı.
patronlardunyasi.com